הלבנת שיניים טבעית

הלבנת שיניים טבעית

תוכן עניינים

 לא פעם ולא פעמיים נתקלתי באנשים שחייכו אלי וכל מה שהצלחתי לחשוב זה "איזה שיניים מושלמות"! רואים ישר שאלו אנשים שדואגים לשיניים שלהם ולהיגיינת הפה שלהם. שיניים לבנות וישרות זה כל כך אסתטי.

עם זאת, שמירה על שיניים לבנות ובריאות יכולה להיות מאתגרת לעיתים, במיוחד לנו, חובבי הקפה והיין.

 החדשות הטובות הן שיש כמה פתרונות טבעיים להלבנת שיניים שיכול לעזור לך להשיג שיניים לבנות יותר מבלי להזדקק לטיפולים מקצועיים. אחרי שחקרתי את הנושא בעצמי אספתי עבורכם את מה שמצאתי כאופציות טבעיות להלבנת שיניים.

שינוי צבע השיניים הוא בעיה נפוצה שיכולה להיגרם על ידי גורמים שונים כגון הזדקנות, גנטיקה, תזונה והרגלי חיים שנפרטעליהם בהמשך. בעוד שטיפולי הלבנת שיניים מקצועיים יכולים להיות יעילים ומהירים יותר, הם יכולים גם להיות יקרים ועלולים לגרום לרגישות לחלק מהמטופלים. למזלנו, ישנן מספר תרופות טבעיות להלבנת שיניים שיכולות לעזור לך להשיג שיניים לבנות יותר.

חשוב מאד לומר, מה שאני כותבת כאן הוא בגדר המלצה בלבד שעבדה עבורי. כדי להיות בטוחים שהפתרונות האלה יהיו יעילים ובטוחים עבורכם מומלץ לפני השימוש להתייעץ עם רופא השיניים שלכם.

מה גורם לשינוי צבע השיניים

גיל: ככל שאנחנו מתבגרים, האמייל שלנו (השכבה החיצונית של השיניים) הופך דק יותר, מה שהופך את הדנטין הצהוב (השכבה מתחת לאמייל) לגלוי יותר ולכן נראה שהשיניים שלנו משנות את צבען.

גנטיקה: חלק מהאנשים נולדים עם שכבת אמייל עבה יותר וחלק עם דקה, מה שיכול להשפיע על גוון השיניים בצורה ישירה.  אין מה לעשות גנים זה לא מים, ולעיתים צריך פשוט להבין שזה לא משהו שעשינו, פשוט ככה נולדנו. מזל שיש פתרונות לכך היום.

מזון: מאכלים ומשקאות מסוימים כגון קפה, תה, יין אדום ופירות וירקות בצבע כהה עלולים להכתים את השיניים לאורך זמן, ולגרום להן להראות צהובות או דהויות. קפה ותה, בפרט, מכילים טאנינים שעלולים להשאיר שאריות חומות-צהבהבות על השיניים, בעוד יין אדום מכיל כרומוגנים שיכולים להשאיר כתם סגול או אדום עמוק. בדרך כלל זה נשטף לאחר צחצוח השיניים אך ישנן שאריות שאנחנו לא נוכל לראות, ולאורך זמן זה גורם לשינוי הצבע של השיניים. פירות וירקות בצבע כהה כמו אוכמניות וסלק מכילים פיגמנטים שיכולים גם לגרום לשינוי צבע השיניים.

כדי למנוע או למזער את הנזקים האלו, חשוב להגביל את צריכת המזונות והמשקאות הללו או לשטוף את הפה במים לאחר צריכתם.

שימוש בטבק: עישון או לעיסת טבק עלולים לגרום להצהבה של השיניים. אנחנו לא רגילים כמעט לראות בסביבה שלנו אנשים לועסים טבק אך ישנן תרבויות שזה הרגל ממש נפוץ. בדרך כלל אנחנו נראה לרוב אנשים מעשנים סיגריות, שהן גורם מרכזי לשינוי גוון השיניים שלנו. 

היו תקופות בחיים שבהן עישנתי, לא מעט יש לומר, והיה אפשר ישר לראות על השיניים שלי שהייתי בחורה מעשנת. שוב, מזל שיש לזה פתרונות היום:)

היגיינת פה לקויה: הזנחת צחצוח שיניים וחוט דנטלי באופן קבוע עלולה להוביל להצטברות פלאק, מה שעלול לגרום לשינוי צבע השיניים שלנו. כן, אני יודעת, אלו לא פעולות שכיף לעשות אבל באמת שהן ממש חשובות. חשוב מאד לאחר הצחצוח להיעזר בקיסם או חוט דנטלי ולהשקיע עוד שתי דקות למען השיניים שלנו. רופא השיניים שלי תמיד אומר לי שכדי לדעת שאנחנו משתמשים נכון בחוט דנטלי כדאי לחכות לשמוע "קליק" כאשר החוט נכנס בין חריצי השיניים ואז נדע שהגענו לעומק הרצוי מבחינת הנקיון.

תרופות: תרופות מסוימות כגון אנטיביוטיקה, אנטיהיסטמינים ותרופות כימותרפיות עלולות לגרום לשינוי צבע השיניים.

הלבנת שיניים טבעית

היתרונות של תרופות טבעיות להלבנת שיניים

חסכוני: ניתן להכין תרופות טבעיות רבות להלבנת שיניים עם מרכיבים שסביר להניח שכבר יש לכם בבית, מה שהופך אותם לחלופה משתלמת לטיפולים מקצועיים.

בטיחות: תרופות טבעיות להלבנת שיניים הן בדרך כלל בטוחות ואינן מכילות כימיקלים שעלולים להזיק לשיניים או לחניכיים.

יעילות: בעוד שתרופות טבעיות להלבנת שיניים עשויות שלא לספק תוצאות מיידיות כמו טיפולים מקצועיים, הן עדיין יכולות להיות יעילות בהסרת כתמים ובשיפור המראה הכללי של השיניים.

נוחות: תרופות טבעיות רבות להלבנת שיניים ניתן לעשות בבית, מה שהופך אותם לאופציה נוחה עבור אלה שקצת יותר קשה להם לפנות זמן עבור טיפול בעצמם.

יתרונות הלבנת שיניים טבעית

תרופות טבעיות להלבנת שיניים

ישנן מספר תרופות טבעיות להלבנת שיניים שתוכלו לנסות בבית. 

שמן קוקוס/ שומשום

שימוש בשמנים עבור היגיינת הפה, הוא מנהג איורוודי עתיק הכולל מריחת שמן על קו השיניים (כגון שמן קוקוס או שמן שומשום) למשך 20 דקות ולאחר מכן שטיפה. אמנם אין הרבה הוכחות מדעיות לגביי השימוש בשמן כחומר מלבין שיניים, אך הוכחות בשטח לא משקרות. מנסיון, מריחת שמן על השיניים למשך 20 דקות, אמנם לא יכולה להביא את השן לגוון לבן צחור, אך היא לגמרי יעילה בהפחתת כתמים. ישנם מחקרים שמראים ששימוש בשמן על גביי השיניים יכוללהפחית הצטברות פלאק ולהקל על דלקות חניכיים.

סודה לשתייה

אבקה זו היא מרכיב די נפוץ בכל בית שניתן להשתמש בו להלבנת שיניים טבעית. זה עובד על ידי קרצוף עדין של שטח השן החיצוני. כדי להשתמש באבקת סודה לשתייה להלבנת שיניים, פשוט ערבבו כמות קטנה של אבקה עם מים ליצירת משחה. לאחר מכן, צחצחו שיניים עם המשחה במשך שתי דקות לפני שטיפתם במים. אתם יכולים לעשות את זה פעם או פעמיים בשבוע, אבל להיזהר לא להגזים! סודה לשתיה יכולה לשחוקאת שכבת האמייל של השן אם נעשה שימוש בה תכוף מדי.

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא מרכיב טבעי נוסף שניתן להשתמש בו להלבנת שיניים. הוא מכיל חומצה אצטית, אשר יש לה אפקט הלבנה על כתמי השיניים. כדי להשתמש בחומץ תפוחים להלבנת שיניים, דללו אותו במים (שליש כוס חומץ עם שני שליש מים) וגרגרו את התמיסה בפה למשך מספר דקות לפני שאתם שוטפים את אותה. ניתן גם לצחצח שיניים עם תערובת של חומץ תפוחים וסודה לשתייה לקבלת אפקט הלבנה חזק יותר.

אבקת פחם

אבקת פחם פעיל היא מרכיב טבעי די פופולרי שניתן להשתמש בו להלבנת שיניים. זה עובד על ידי ספיגת כתמים ורעלים משטח השיניים החיצוני. כדי להשתמש באבקת פחם להלבנת שיניים, הרטיבו את מברשת השיניים וטבלו אותה באבקה. צחצחו שיניים במשך שתי דקות לפני שטיפה במים. כדי להיות זהירים בעת שימוש באבקת פחם, שכן היא עלולה להתפזר ולהכתים את הבגדים או הכיור.

פירות וירקות

אכילת פירות וירקות פריכים כמו תפוחים, גזר וסלרי יכולה לעזור לנקות את השיניים באופן טבעי ולהסיר כתמים על פני השיניים. מזונות אלה גם מעוררים ייצור רוק, אשר יכול לנטרל חומצות וחיידקים בפה הגורמים לעששת ושינוי צבע.

מוצרי חלב

מוצרי חלב כמו חלב, גבינה ויוגורט מכילים סידן ופוספטים, שיכולים לחזק את השיניים ולסייע בהגנה מפני עששת ושינוי צבע. בנוסף, החומצה הלקטית במוצרי חלב יכולה לעזור להסיר כתמים על פני השיניים.

טיפים לשמירה על שיניים לבנות

בנוסף לתרופות טבעיות להלבנת שיניים, יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לשמור על השיניים שלכם לבנות ויפות:

הקפידו על היגיינת הפה: צחצחו שיניים פעמיים ביום, השתמשו בחוט דנטלי לפחות פעם ביום, ובקרו אצל רופא השיניים שלכם באופן קבוע לניקוי ובדיקות.

הימנעו ממזונות ומשקאות שמכתימים את השיניים: הגבילו את צריכת הקפה, התה, היין האדום ומשקאות ומזונות כהים אחרים.

השתמשו בקשית: כשאתם שותים משקאות שעלולים להכתים את השיניים, השתמשו בקשית כדי למזער את המגע עם השיניים.

להפסיק לעשן: סיגריות ומוצרי טסק אחרים הן מקור מרכזי לשינוי צבע השיניים. חוץ מזה שהן לא בריאות במובנים אחרים כמובן. עשו לעצמכם טובה והפסיוק לעשן.

השתמשו במשחת שיניים מלבינה: בחרו משחת שיניים המכילה חומרי הלבנה טבעיים כגון מי חמצן ועוד.

לסיכום, תרופות טבעיות להלבנת שיניים יכולות להיות דרך בטוחה, יעילה ומשתלמת ליצור לעצמכם חיוך שאתם אוהבים. משימוש בשמנים ועד אבקת פחם, יש מספר אפשרויות לבחירה בהתאם להעדפות ולצרכים שלכם. עם זאת, חשוב לזכור כי תרופות טבעיות להלבנת שיניים עשויות שלא לספק תוצאות מיידיות כמו טיפולים מקצועיים, וייתכן שיידרשו מספר שבועות או חודשים של שימוש עקבי כדי לראות שינויים ניכרים. מקווה שהצלחתי לחדש ולעזור לכם.

שאלות נפוצות

כן, רוב התרופות הטבעיות להלבנת שיניים בטוחות כאשר משתמשים בהן במתינות. עם זאת, מרכיבים מסוימים כגון מיץ לימון וסודה לשתייה יכולים להיות שוחקים לאורך זמן ועלולים לפגוע באמייל אם משתמשים בהם לעתים קרובות מדי. חשוב לעקוב אחר הוראות השימוש המומלצות ולהתייעץ עם רופא השיניים אם יש לך חששות כלשהם.

התוצאות של תרופות טבעיות להלבנת שיניים יכולות להשתנות מאדם לאדם ולחומר בו משתמשים. אנשים מסוימים עשויים לראות תוצאות לאחר מספר שימושים, בעוד שאחרים עשויים לראות תוצאות רק לאחר מספר שבועות או חודשים. היו סבלניים.

בעוד שתרופות טבעיות להלבנת שיניים יכולות להיות יעילות בהסרת כתמים על פני השטח, ייתכן שהן לא יספקו את אותה רמת הלבנה כמו טיפולים מקצועיים. אם אתם מחפשים תוצאות הלבנה דרמטיות, טיפול הלבנת שיניים מקצועי עשוי להיות אפשרות טובה יותר.

תרופות טבעיות מסוימות להלבנת שיניים, כגון סודה לשתייה, עלולות להיות שוחקות ועלולות להחמיר את הרגישות בשיניים. אם יש לך שיניים רגישות, עדיף להתייעץ עם רופא השיניים שלך לפני השימוש במוצרי הלבנה כלשהם.

תדירות השימוש בתרופות טבעיות להלבנת שיניים משתנה מאדם לאדם. חשוב לעקוב אחר הוראות השימוש המומלצות ולא להשתמש יתר על המידה במוצר, שכן הדבר עלול לפגוע באמייל או לגרות את החניכיים.

מיכל

מיכל

בעקבות הטיפולים האישיים שאני עברתי צברתי המון מידע והרגשתי שיהיה לי נכון לחלוק אותו כאן. בנוסף, אני אצרף מידע על מקרים אמיתיים ועל איך לבחור את הרופא הנכון ביותר עבורכם.

תודה שאתם כאן! מוזמנים ליצור קשר.

לייעוץ עם רופא מומחה

מיכל

מיכל

בעקבות הטיפולים האישיים שאני עברתי צברתי המון מידע והרגשתי שיהיה לי נכון לחלוק אותו כאן. בנוסף, אני אצרף מידע על מקרים אמיתיים ועל איך לבחור את הרופא הנכון ביותר עבורכם.

תודה שאתם כאן! מוזמנים ליצור קשר.

תודה:)

נחזור אליכם בהקדם להמשך טיפול

צוות Dentist-il

השאירו פרטים
ואדאג שרופא מומחה יחזור אליכם לייעוץ בהקדם >

לא כדאי לפספס ייעוץ בחינם

דילוג לתוכן