מה הן השיטות ליישור שיניים?

מה הן השיטות ליישור שיניים?

תוכן עניינים

השיטות הנפוצות ביותר הן פלטה שקופה, גשר מתכת (הנפוץ ביותר) וגשר פנימי. יישור שיניים הוא תחום ברפואת שיניים המתמקד במקרים של שיניים עקומות, לא במקומן או בעיות של מיקום לסתות. באמצעות טכניקות אורטודנטיות מיוחדות, כגון פלטה או גשר קוביות מתכת, אורתודנטים יכולים לדאוג להחזיר למקומן את השיניים או לדאוג שיגיעו למקום הרצוי בתוך הפה. יישור שיניים הוא לרוב תהליך אסתטי, אך ישנם גם מקרים המצריכים יישור שיניים כדי לטפל בבעיה רפואית בחלל הפה. אנשים עם שיניים עקומות ( גם אני סבלתי מכך במשך המון שנים), מבינים כמה זה משפיע על המון אספקטים בחיים ולכן, כמו שאני רואה את זה, זה תהליך ששוה להשקיע בו. התוצאות פשוט שוות את זה.

לפני תחילת תהליך של ייישור שיניים, האורתודנט יבדוק בצורה קפדנית את מצב השיניים של המטופל, מצב חלל הפה ומצב הלסתות. השלבים המקדימים לתהליך יישור השיניים כוללים צילומי רנטגן ומדידות כדי להבין בצורה עמוקה יותר את מצב הפה והשיניים. המדידות של מבנה השיניים נעשו בעזרת חומר אלסטי המתקשה בצורה של השיניים ומהווה מודל של שיני המטופל עבור התאמת השיטה עבור המטופל. 

מה הן השיטות ליישור שיניים?

לאחר הבדיקות הראשוניות, הרופא יבנה תוכנית מותאמת אישית בהתאם לחומרת מצב השיניים. באותו הזמן הוא גם ימליץ למטופל על השטה הנכונה ביותר עבורו. חשוב לדעת שקיימות מספר שיטות כיום ליישור שיניים אך לא כולן מתאימות לכל סוגי המקרים. 

גשר

זוהיא השיטה הנפוצה ביותר שכולם מכירים. קוביות מתכת המוצמדות לחלק הקדמי של השן. ביניהן, הקוביות מחוברות בחוט מתכת אז אפשר להדק או לשחרר עם התקדמות הטיפול. לרוב, יישור שיניים בשיטה זו עורך בין שנה-4 שנים. תלוי בחומרת המצב. זו היא השיטה המוכרת ביותר ואחוזי ההצלחה איתה גבוהים מאד. שיטה זו אמנם לא עונה על הצורך האסתטי בתקופת הטיפול, אך בסופו התוצאות מרשימות מאד.

פלטה שקופה

פלטה שקופה היא האופציה ה"קלילה" יותר. הפלטה נשלפת וניתן להוציא ולהכניס אותה מתי שנרצה. הפלטה מיוצרת על פי המידות של שיני המטופל, ומפעילה לחץ מתון על השיניים בהתאם למצב הסופי אליו נרצה להגיע. תהליך זה גורם לתזוזת השיניים בכיוון הרצוי לנו. קשתות הפלטה השקופות עשויות מחומר תרמופלסטי.

בפלטה כזו ניתן להשתמש במקרים יחסית "קלים", והיא אופציה נהדרת עבור אנשים שלא מעוניינים ביישור קבוע או אנשים עם מצבי שיניים מורכבים.
את הפלטה צריך להחליף בכל פרק זמן מסויים שהרופא יקבע בהתאם למצב המטופל. לרוב קצב ההחלפה הוא אחת לשבועיים.

 

השיטות ליישור שיניים

 

מה הן השיטות ליישור שיניים? – יישור שיניים פנימי (גשר פנימי)

יישור שיניים פנימי הוא בעצם חידוש עבור ה"גשר" המוכר לכולנו. במקום לחבר את הקוביות בצד הקדמי של השן, וכך הן נראות לכל, מחברים את הקוביות לצד האחורי של כל שן. הם כמעט בלתי נראים מבחוץ ויכולים לגרום ליישר שיניים מבלי שאחרים ישימו לב.

חשוב לדעת! ישנם כיון אורטודנטים שמתמחים בסוג זה של יישור שיניים ולכן, חשוב מאד להתייעץ עם מומחה כזה לפני בחירת שיטת היישור הנכונה לכם. כפי שציינתי למעלה, ישנן שיטות רבות אך לא כולן מתאימות לכל מקרה וחשוב להתייעץ עם מומחים בעלי נסיון בשיטת יישור זו. לאחר סיום תהליך היישור על ידי הגשר הפנימי, צריכים להתחייב להמשיך ללכת עם פלטה נשלפת (ניתן להסיר אותה בזמנים שנרצה) על פי ההוראות של הרופא המטפל שלכם כדי להבטיח שיישור השיניים נשמר כראוי וכדי לא לאבד את התוצאה אליה הגענו.

האם קיים יישור שיניים מהיר?

כן, ישנו סוג של טיפול יישור שיניים המכונה יישור שיניים מואץ. טיפול מסוג זה משתמש בטכנולוגיית לייזר בעוצמה נמוכה כדי להאיץ את תהליך תזוזת השיניים למצב הרצוי שלהן בפרק זמן קצר יותר. אמנם שיטה זו עשויה שלא להתאים לכל מטופל, אך היא יכולה לספק תוצאות מהירות יותר מאשר פלטה או קוביות מתכת.

אילו עוד פתרונות יישור מהירים קיימים?

Inman Aligners

יישור שיניים בשיטה זו היא השיטה המהירה ביותר הקיימת כיום וישנם מומחים ספציפיים שמתמחים בשיטה זו. תזכרו, לא כל רופא אורטודנט יכול לטפל בשיטה זו. על פי השיטה, הרופא מתאים לשיני המטופל מיישר שנשלף בכל זמן רצוי. המיישר בנוי משילוב של פלסטיק ומתכת ומפעיל לחץ רב על השיניים תוך כדי הזזתן למקום המתאים.

ניתן לשלוף ולהוציא את המיישר בכל זמן שנרצה אבל ההמלצה היא להיות איתו כמה שיותר. התהליך בדרך כלל לוקח 6 שבועות.

 

לסיכום, יישור שיניים הוא תהליך מבורך וחשוב המשפיע על הרבה אספקטים בחיי המטופל. רק מי שסבל או סובל משיניים עקומות יודע כמה זה מצב המשפיע על הביטחון העצמי ועל תחושת האסטתיות שלנו.

כולם רוצים חיוך יפה. וכולם רוצים שיניים יפות. בעבר זה באמת היה מורכב ומסורבל, אך היום, התהליך לא מאד יקר ומאפשר להגיע לתוצאות מדהימות. לפניש אתם מתחילים תהליך כזה, חשוב מאד למצוא רופא שמתמחה ביישור שיניים ויש לנו נסיון עם מגוון מקרים ומצבים. אל תתביישו, תשאלו אותו על הנסיון שלו ותבקשו המלצות מחברים ובני משפחה שעברו תהליך דומה. תמיד טוב להגיע לרופא שיש עליו המלצות עבר.

 

בהצלחה 🙂

מיכל

מיכל

בעקבות הטיפולים האישיים שאני עברתי צברתי המון מידע והרגשתי שיהיה לי נכון לחלוק אותו כאן. בנוסף, אני אצרף מידע על מקרים אמיתיים ועל איך לבחור את הרופא הנכון ביותר עבורכם.

תודה שאתם כאן! מוזמנים ליצור קשר.

לייעוץ עם רופא מומחה

מיכל

מיכל

בעקבות הטיפולים האישיים שאני עברתי צברתי המון מידע והרגשתי שיהיה לי נכון לחלוק אותו כאן. בנוסף, אני אצרף מידע על מקרים אמיתיים ועל איך לבחור את הרופא הנכון ביותר עבורכם.

תודה שאתם כאן! מוזמנים ליצור קשר.

תודה:)

נחזור אליכם בהקדם להמשך טיפול

צוות Dentist-il

השאירו פרטים
ואדאג שרופא מומחה יחזור אליכם לייעוץ בהקדם >

לא כדאי לפספס ייעוץ בחינם

דילוג לתוכן