יישור שיניים שקוף – מה חשוב לדעת

יישור שיניים שקוף

תוכן עניינים

יישור שיניים שקוף, או גשר שקוף הינה סדרת טיפולים המאפשרת למטופל ליישר את שיניו באופן בלתי נראה לעין – זאת, בשל צבעו השקוף של הפלטות המיישרות. אורך ועלות הטיפול משתנה ממטופל למטופל. במאמר הבא נעבור על כל מה שחשוב לדעת בנוגע ליישור שיניים שקוף. 

למה חשוב לעשות יישור שיניים?

יישור השיניים חיוני משתי סיבות עיקריות: האחת היא אסתטית, כמובן. כלומר מראה החיוך אשר תורם לנראות ולתחושת הביטחון של האדם. הסיבה השניה, והפחות מוכרת, היא הסיבה הרפואית. שיניים ישרות הן מתכון מנצח לסגר תקין בחלל הפה. יכולת הלעיסה משתפרת, ניקיון השיניים הופך פשוט ואיכותי יותר, והבריאות הכללית של חלל הפה והלסת עשויה להשתפר בעקבות יישור שיניים איכותי.

יישור שיניים שקוף – למי זה מתאים?

בכל הנוגע ליישור שיניים שקוף, לא קיימת מגבלה עבור גיל מסוים. עם זאת, חשוב מאוד לבחון את מצב החניכיים והעצם של האדם המעוניין לבצע יישור שקוף. בהקשר זה, חשוב מאוד להתייעץ עם אורתודנט או רופא שיניים מוסמך. רק אלו יכולים לקבוע תכנית טיפול שתתאים למטופל ועל התוצאה הסופית שתתקבל. את הקשתיות השקופות נדרש להרכיב כ-20 שעות ביממה, מלבד בשעות אכילה או צחצוח שיניים. הטיפול מתאים בעיקר למי שלא מעוניין להיות עם הגשר הרגיל והבולט לעין. היישור השקוף מתאים גם עבור טיפולי המשך, במצבים בהם הגשר הרגיל עשוי ליצור יותר נזק מתועלת.  סוג זה של יישור יכול להוותת גם פתרון טוב ליישור שיניים למבוגרים.

יישור שיניים שקוף אינו מתאים לאדם הסובל ממחלת חניכיים כלשהי. במצב כזה חייב המטופל להתייעץ עם פריודונט, הלא הוא רופא חניכיים. בנוסף, אדם אשר לא יהיה מסוגל להקפיד לעקוב אחר הוראות הטיפול, אשר עשויות להיות מחמירות – מוטב כי לא יתחיל את הטיפול מלכתחילה. 

 

יישור לשיניים שקוף
יישור שיניים שקוף

 

יישור שיניים שקוף – האם זה כואב?

יישור השיניים כשלעצמו, אינו טיפול כואב. הטיפול מורכב מפגישות עם הרופא המטפל ומפגישות לצורך התקנת הגשר. התהליך כולו אינו כולל טיפולים מורכבים או צורך בהרדמה כללית או מקומית. על אף שההליך כולו אינו כולל כאב, יש לקחת בחשבון את תקופת ההסתגלות להתקן החדש בחלל הפה. בעקבות הלחץ שנוצר על השן, תיתכן תחושת אי נוחות מסוימת או רגישות. אלו יחלפו בדרך כלל, עבור מספר ימים לכל היותר. 

השיטות ליישור שיניים שקוף – יתרונות וחסרונות

ישנם שני סוגים מרכזיים של טיפולי יישור שיניים: אינויזליין (Invisalign) ואינקוגניטו ברייסז (Incognito Braces). בחלק זה, נסביר על כל אחת מהשיטות ונפרט על היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן. 

שיטה 1: אינויזליין (Invisalign) 

שימוש בתוכנה ממוחשבת המסייעת לקיום התכנית שהוגדרה על ידי הרופא המטפל. בשיטה זו, יקבל המטופל סדרה של פלטות הנקראות קשתיות. פלטות אלה הינן דקות מאוד ובשל צבען השקוף – כמעט ולא ניתן להבחין בנוכחותם בחלל הפה. את הקשתיות יחליף המטופל פעם בשבוע עד אשר עמדת השיניים הסופית והרצויה תושג. 

יתרונות:

  1. אסתטיקה: בשל צבען השקוף ועוביין הדק של הקשתיות, לא ניתן יהיה להבחין בהן כמעט בכלל. עובדה זו יוצרת תחושה שלא קיים כל התקן בחלל הפה של המטופל.
  2. טיפול קצר, פשוט ויעיל – התכנון והשימוש במחשב, כמו גם הדיוק שבשליטה על תזוזת השיניים מאפשרות לרופא לקדם את התהליך במהרה ובבטחה אל עבר התוצאה הרצויה. הטיפול הוא טיפול חדשני ופשוט.
  3. מעט כאב ומגבלות – לעומת הגשר המתכתי והידוע, הקשתיות בטיפול זה נוחות ולא מפריעות או מכאיבות לאורך כל התהליך. כמו כן, בשל היכולת להסיר את הקשתיות – ניתן לאכול את כל סוגי המזון. 

 

חסרונות:

  1. מחיר: טיפול האינויזליין הינו טיפול יקר, לבטח לעומת גשר הברזלים הידוע. העלות הגבוהה נובעת בעיקר מהשימוש בטכנולוגיה מתקדמת, שעות מעבדה רבות והטיפול עצמו. מחיר הטיפול נע בין 20,000 ל-30,000 ש״ח ובמקרים מסוימים – אף יותר.
  2. חובת התמדה: בסוג טיפול זה, חייב המטופל להרכיב את הפלטות לפחות 20 שעות ביממה ובמקרים מסוימים אף יותר. כל חריגה מתכנית הטיפול עשויה ליצור שיבוש בתוצאה הסופית. 

 

יישור שיניים שקוף

 

שיטה 2: אינקוגניטו (Incognito Braces) 

התקנה של סמכים מתכתיים, אשר מודבקים בצדן הפנימי של השיניים ולא בצד החיצוני, בדומה לגשרים אחרים. בין כל סמך מקשרת קשת דקה ומתכתית, האחראית להפעיל כוח על השיניים, וכך, ליישרן. 

יתרונות:

  1. אסתטיקה: בשל מיקומן של הסמכים המתכתיים, כמעט ולא ניתן להבחין שהמטופל מרכיב גשר. 
  2. תוצאה סופית מדויקת: בשיטה זו, נבנים הסמכים בהתאמה אישית ללקוח ולשיניו.

 

חסרונות:

  1. מחיר: טיפול האינקוגניטו הינו טיפול יקר. העלות הגבוהה נובעת בעיקר ממורכבות הטיפול, שעות מעבדה רבות והטיפול עצמו. מחיר הטיפול נע בין 25,000 ש״ח – 35,000 ש״ח, ובמקרים מסוימים – אף יותר.
  2. תקופת הסתגלות: בשיטה זו, קיימת תקופת הסתגלות. בתקופה זו, ככל הנראה ההתקן יהווה מטרד בזמן דיבור או אכילה. על אף האמור, לאחר מספר ימים אמור המטופל להתרגל להתקן ולפעול בטבעיות יחסית. 
  3. משך טיפול: טיפול זה ארוך יותר משאר השיטות, זאת עקב המורכבות של הטיפול לרופא ולמטופל. 

יישור שיניים שקוף – אורך הטיפול ותוצאות

הטיפול עצמו נמשך בין שנה לשנתיים, ומשתנה ממטופל למטופל. הטיפולים בשיטת אינביזליין לרוב קצרים יותר. עם זאת, כל מקרה לגופו ועל מנת לדעת כמה זמן ייארך הטיפול – יש להתייעץ במומחה. בכל הנוגע לתוצאות הטיפול, ניתן יהיה להבחין בשינוי משמעותי כבר כעבור מספר חודשים מיום תחילת הטיפול. רק לקראת סוף התקופה, נוכל להבחין בתוצר הסופי ובתוצאה הרצויה שלה ייחלנו – חיוך מוקפד עם שיניים ישרות ובריאות.

מיכל

מיכל

בעקבות הטיפולים האישיים שאני עברתי צברתי המון מידע והרגשתי שיהיה לי נכון לחלוק אותו כאן. בנוסף, אני אצרף מידע על מקרים אמיתיים ועל איך לבחור את הרופא הנכון ביותר עבורכם.

תודה שאתם כאן! מוזמנים ליצור קשר.

לייעוץ עם רופא מומחה

מיכל

מיכל

בעקבות הטיפולים האישיים שאני עברתי צברתי המון מידע והרגשתי שיהיה לי נכון לחלוק אותו כאן. בנוסף, אני אצרף מידע על מקרים אמיתיים ועל איך לבחור את הרופא הנכון ביותר עבורכם.

תודה שאתם כאן! מוזמנים ליצור קשר.

תודה:)

נחזור אליכם בהקדם להמשך טיפול

צוות Dentist-il

השאירו פרטים
ואדאג שרופא מומחה יחזור אליכם לייעוץ בהקדם >

לא כדאי לפספס ייעוץ בחינם

דילוג לתוכן