יישור שיניים למבוגרים

יישור שיניים למבוגרים

תוכן עניינים

ככל שאנחנו מתבגרים, ישנן הרבה תופעות פיזיות שלא היינו רגילים אליהן. אחת התופעות היא תזוזה של השיניים. זה יכול לקרות בגלל הרבה סיבות. גנטיקה, הרגלים לא טובים כמו חריקת שיניים או כסיסת ציפורניים, ואפילו שחיקה טבעית שנובעת מגיל. מבנה  השיניים שלנו לא רק משפיעות על המראה אלא גם עלול לגרום לבעיות שיניים כמו עששת, מחלות חניכיים וכאבים בלסת. למזלנו, קיימות היום אופציות חדשניות ליישור שיניים הפותרות את המורכבות שבתהליך. בוא נדבר קצת על האפשרויות העומדות בפנינו.

יישור שיניים למבוגרים על ידי "גשר"

"גשר" ליישור שיניים בצורת קוביות מתכת המודבקות לחלק הקדמי של השן, קיים כבר עשרות שנים והוא עדיין הדרך היעילה ביותר ליישור שיניים.

איך קוביות המתכת עובדות?

המטרה של הקוביות המודבקות לשן היא לפהפעיל לחץ על השיניים לאורך זמן. מידת הלחץ נקבעת על ידי רופא השיניים בהתאם למצב השיניים. בכל ביקור הרופא יחליט הם להפעיל לחץ גדול יותר, כלומר "להדק" את חוט הברזל העובר בין הקוביות או להשאירו באותו המצב.

לעיתים, לאחר טיפול של הידוק חוט המתכת ישנה תחושה לא נעימה בשיניים, מכיוון שלוקח זמן להתרגל לרמת הלחץ המופעלת. אני זוכרת שאני עברתי תהליך של יישור שיניים, לקח לי בערך יומיים להתרגל לרמה הלחץ על השיניים לאחר כל ביקור אצל האורתודנט שלי. בכל מקרה, לא מדובר בתחושה או כאבים בלתי נסבלים וזה עבור די מהר. קוביות המתכת הן דרך יעילה מאד לטפל במקרים קלים עד מורכבים מאד.

פלטה שקופה ליישור שיניים (אינוויזליין)

יישור שיניים שקוף אופציה יחסית חדשה בשוק ומהווה פתרון טוב מבחינה אסטית למקרים לא מורכבים. 

הקשתיות רכות ועדינות ואינן משפיעות על הדיבור. בדרך כלל מי שעבר כבר יישור שיניים בעבר, חווה התעקמות חדשה של השיניים ורוצה להחזירן למצב הרצוי יבחר באופציה זו. לא מדובר באופציה מומלצת למקרים מורכבים מאד של שיניים עקומות. 

לפני הטיפול ניגשים לרופא ללקיחת מידות. הפלטה שקופה וניתנת להסרה בכל פעם שרוצים לאכול או לצחצח שיניים. מטרת הפלטה היא להפעיל לחץ עדין על השיניים מתוך כוונה ליישן אותן למצב הרצוי לנו.

החסרון של טיפול יישור שיניים בעזרת פלטות שקופות הוא גם היתרון שלהם. בגלל שהם ניתנות להסרה בכל רגע, אנשים רבים נוטים להקל ראש בכך ולהסיר אותן גם כאשר הם הולכים לאירועים, יוצאים בערב או סתם שוכחים לשים אותן. ההמלצה היא להיות עם הפלטות לפחות 20 שעות ביום, ולכן אם לא שמים לב לכך ומקפידים על כך, נפספסים את מטרת הטיפול.

פלטה שקופה ליישור שיניים

האם יישור שיניים למבוגרים לוקח יותר זמן?

באופן טבעי, שיניים של אנשים מבוגרים כבר התפתחו לצורה המוגמרת שלהן ולכן ניתן להבין שטיפול במקרים מורכבים כנראה ייקח יותר זמן מאשר אותו המקרה אצל נער או ילד. אך בקרוב המקרים מדובר בתיקונים קלים או שחזור של יישור שזז, ולכן, הטיפול לא אמור לקחת זמן רב יותר בגלל גיל. באופן כללי, בכל הנוגע ליישור שיניים, ככל שהמצב קל יותר כך משך הטיפול יהיה קצר יותר ולהפך. 

משך הטיפול של יישור שיניים למבוגרים יכול לנוע בין חצי שנה למקרים קלים במיוחד ולהגיע עד לחמש שנים במקרים מורכבים מאד.

השוואה בין שיטות יישור שיניים למבוגרים

שיטת טיפול

תיאור

יתרונות

חסרונות

גשר שקוף 

תושבות שקופות או בצבע שן המחוברות לשיניים ומחוברות באמצעות חוט.

קוביות שקופות אשר מעניקות מרא נקי ביחס לפלטות מתכת מסורתיות. יכול לתקן מגוון רחב של בעיות שיניים.

הקוביות השקופות עשויות להיות מוכתמות בקלות רבה יותר ולכן הן עשויות לא להישאר שקופות עם טיפול לא עקבי ונכון. עשויות להתלכלך יותר  מאשר יישור Invisalign.

Invisalign

יישור פלסטיק שקוף שמתלבש על השיניים ומעביר אותם בהדרגה ליישור תקין.

כמעט בלתי נראה, ניתן להסרה וקל לתחזוקה. מאפשר צחצוח קל ושימוש בחוט דנטלי.

לא יכול להיות יעיל עבור בעיות שיניים מורכבות. דורש משמעת ללבישת מיישרים במשך 20-22 שעות ביממה.

גשר קוביות מתכת מסורתי

תושבות מתכת המחוברות לשיניים באמצעות הדבקה, ומחוברות בניהן בחוט מתכת.

מיישר את השיניים לאורך זמן על ידי הידוק חוט המתכת המחובר בין הקוביות עד להגעה לתוצאה הרצויה. עשוי להיות זול יותר מאשר אפשרויות אחרות.לרוב מתאים לפתרון בעיות של שיניים עקומות, גם במקרים מורכבים.

גלוי לעין ולא אסתטי. 

 

מה הם טווחי המחירים ליישור שיניים למבוגרים?


כאשר אנחנו מדברים על טווחי מחירים כדאי שניקח בחשבון את סוג הטיפול הרצוי לנו. יישור שיינים למבוגרים נע בין 6500 ש"ח ויכול להגיע גם ל-18,000 ש"ח. תלוי בסוג היישור שבחרנו ולו אנחנו שקוקים ותלוי בחומרת המקרה ובמשך זמן הטיפול. לדוגמא, יישור שיניים פנימי הוא אופציה יקרה יותר מאשר יישור שיניים מסורתי רגיל על ידי קוביות חיצוניות. אמנם היישור הפנימי יקר יותר אך הוא עונה על הצורך בשמירה על האסטיקה. לפני שאתם בוחרים את סוג הטיפול הרצוי לכם, עשו סקר שוק, דברו עם מספר מרפאות ורופאים וקבלו החלטה על פי הסכום אותו תרצו להשקיע ועל הפי המומחיות של אותו הרופא. תמיד כדאי להגיע לרופא שקיבלתם עליו המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם.

לסיכום, ככל שאנו מתבגרים אנו עלולים לחוות תופעות פיזיות שונות שאנחנו לא רגילים אליהן, אחת מהן היא תזוזה של השיניים, גם אם עברנו תהליך ליישור שיניים בעבר. זה יכול להיגרם מגנטיקה, הרגלים רעים כמו חריקת שיניים או כסיסת ציפורניים והזדקנות טבעית. היום קיימות אופציות רבות ליישור שיניים, מפלטות שקופות עד לקוביות המתכת שכולנו מכירים. הבחירה צריכה להיעשות בהתאם לחומרת המצב ולתקציב שאנחנו רוצים להשקיע ביישור השיניים. בכל מקרה, בדקו היטב את כל סוגי הטיפולים שמציעים לכם. ואם אתם צריכים עזרה, אני כאן:)

 

 

מיכל

מיכל

בעקבות הטיפולים האישיים שאני עברתי צברתי המון מידע והרגשתי שיהיה לי נכון לחלוק אותו כאן. בנוסף, אני אצרף מידע על מקרים אמיתיים ועל איך לבחור את הרופא הנכון ביותר עבורכם.

תודה שאתם כאן! מוזמנים ליצור קשר.

לייעוץ עם רופא מומחה

מיכל

מיכל

בעקבות הטיפולים האישיים שאני עברתי צברתי המון מידע והרגשתי שיהיה לי נכון לחלוק אותו כאן. בנוסף, אני אצרף מידע על מקרים אמיתיים ועל איך לבחור את הרופא הנכון ביותר עבורכם.

תודה שאתם כאן! מוזמנים ליצור קשר.

תודה:)

נחזור אליכם בהקדם להמשך טיפול

צוות Dentist-il

השאירו פרטים
ואדאג שרופא מומחה יחזור אליכם לייעוץ בהקדם >

לא כדאי לפספס ייעוץ בחינם

דילוג לתוכן