השתלת שיניים בלייזר

השתלת שיניים בלייזר

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, תחום רפואת השיניים עבר מהפכה של ממש. לאחרונה, נעשה שימוש גובר באנרגיית הלייזר עבור עולם ההשתלות הדנטליות. על מחיר השתלת שיניים בלייזר נדבר בהמשך, אך בואו נבין ראשית במה מדובר. 

השתלת שיניים בלייזר מוגדרת כטיפול כירורגי זעיר, כזה אשר מזרז את תהליך הריפוי וידוע ביתרונות נוספים רבים עליהם נפרט בהמשך המאמר. הטכנולוגיה המהפכנית מאפשרת לבצע את התהליך המורכב בצורה פשוטה ומדוייקת יותר. 

בטרם הליך ההשתלה, יש לחשוף את הרקמות ולאחר מכן להשתיל את השן לעצמות הלסת. באמצעות קרני הלייזר, מבצע הרופא המטפל בקלות ובמהירות חתך קטן ועדין יחסית ברקמה ובכך מייעל משמעותית את עבודתו. בנוסף, השימוש בלייזר ידוע ככזה אשר מפחית את כמויות הדם, ולכן שיטה זו רלוונטית במיוחד עבור אנשים עם נטייה לדימום.

השתלת שיניים בלייזר – כיצד תורם הלייזר לביצוע ההשתלה?

  1. חיתוך עצמות – טרם החדרת השתל הדנטלי, יש לבצע הכנה מקדימה באמצעות מקדח כירורגי. לצערנו, פעולה זו אינה ניתנת לביצוע באמצעות קרן הלייזר, אך בהחלט ניתן לייעל את ההליך המקדים – חיתוך החניכיים – אשר חושף את העצם בצורה טובה יותר, מהירה יותר וכואבת הרבה פחות.
  2. חיתוך רקמות – באמצעות החום הגבוה בזמן החיתוך, יוצרת קרן הלייזר חיתוך איכותי ביותר, אשר יודע לתת מענה גם להלחמת כלי הדם דרכם היא עוברת.
  3. חיתוך שיניים – טכנולוגיית הלייזר מאפשרת לנו לבצע סתימה בשן. היתרון המרכזי בלייזר הוא הכמות הנמוכה יותר של חומר מרדים הנדרש לביצוע ההשתלה. בנוסף לכך, קיים יתרון משמעותי לביצוע עבודות שחזור באמצעות לייזר והוא שהטיפול הינו שקט יותר, בניגוד למקדח הרועש (והמלחיץ).
  4. דיוק – קרני הלייזר הינן מדוייקות עד מאוד, וניתן לבצע באמצעותן חיתוכים זעירים ומינימליסטיים.
  5. מהירות – השימוש בקרני הלייזר הופך את תהליך ההשתלה ליעיל וקצר יותר בצורה משמעותית. בשל החיתוכים המהירים והמדויקים אשר ניתן לבצע באמצעות טכנולוגית הלייזר – הליך ההשתלה כולו מתקצר.
  6. שיפור הליך ההחלמה – באמצעות שימוש בלייזר, קטנות תופעות הלוואי הנלוות לתהליך השתלה (כאב, נפיחות וכו׳). בנוסף, הסיכוי להחשף לזיהום גם הוא קטן באופן משמעותי, משום שקרן הלייזר פועלת בצורה סטרילית. 

 

השתלת שיניים בלייזר - כיצד תורם הלייזר לביצוע ההשתלה

 

איך עובד תהליך השתלת שיניים בלייזר?

הליך השתלת שיניים בלייזר נעשה באמצעות קרן לייזר הפועלת בעוצמה גבוהה. באמצעות אותה קרן לייזר, ישנה אפשרות לבצע מגוון רחב של טיפולים ממוקדים בהתאמה לכל אזור ואזור, מבלי לפגוע באזורים סמוכים. השימוש בלייזר אינו דורש הרדמה, בחלק המכריע של המקרים, ומפחית משמעותית את הצורך באי אלו חיתוכים, תפרים וכיוב׳. בנוסף לכל אלו, תהליך ההחלמה הינו מהיר יותר ומורכב פחות.

השתלת שיניים בלייזר – מחיר

טכנולוגיית הלייזר אינה טכנוללוגיה חדשה, אך בעולם רפואת השיניים השימוש בה גדל רק לאחרונה. נכון להיום, לא נעשה שימוש רב בקרב רופאי שיניים בלייזר, שכן השימוש דורש הכשרה מיוחדת. עקב כך, ובעיקר בשל יתרונותיה הרבים של קרן הלייזר לטיפולי שיניים – היא מביאה עמה ביקוש רב. לכן, טכנולוגית הלייזר תייקר את הליך ההשתלה, אך לא בסכומים משמעותיים שלא ניתן לעמוד בהם.

כמובן, שהמחיר ישתנה מאדם לאדם ומטיפול לטיפול. במידה והטיפול הינו פשוט יחסית, העלות תהיה יחסית זהה לטיפול ללא שימוש בלייזר. מנגד, אם קיים צורך לבצע הרמת סינוסים, לדוגמא, הסיפור יהיה שונה לגמרי ברמת התמחור. בשביל להבין את העלויות המדוייקות, עליכם להתייעץ עם רופא מומחה אשר עושה שימוש בלייזר לטובת השתלות שיניים. לאחר שתשוו בין 2-3 רופאים (או שאני אשווה בשבילכם), תוכלו לגלות כי השינוי בעלות אינו משמעותי וכנראה שכדאי לכם לשקול אותו ברצינות.

שימושים נוספים בקרני לייזר

כפי שציינו, עולם רפואת השיניים עובר תהפוכה ומשלב בשנים האחרונות פתרונות חדשניים ומהפכניים. קרני הלייזר הם חלק מהקדמה המגיעה עם עולם הרפואה בכלל, ועולם רפואת השיניים בפרט. בנוסף להשתלות שיניים בלייזר, ניתן לבצע קשת רחבה של טיפולים פעולות ויכולות אשר ניתן לעשות בהם שימוש בחלל הפה. אחת מהן, היא היכולת להוציא רקמות לטובת יישור שיניים.

באמצעות קרן הלייזר, ניתן יהיה לבצע עיצוב בפועל של הרקמה תוך החלמה מהירה יחסית וכמעט ללא כאב. שימוש נוסף אשר ניתן לעשות באנרגיית קרני הלייזר, הוא לבצע חיתוך במהירות, בדיוק רב וללא צורך בתפרים. כך, ניתן להוציא רקמות לטובת ביופסיה, למשל.

לסיכום, היכולת לבצע השתלות באמצעות קרן לייזר היא ללא ספק חידוש מרענן בעולם רפואת השיניים. העבודה מתבצעת בצורה טובה ומוקפדת הרבה יותר מצד אחד, ומצד שני – החוויה פחות גרועה עבור המטופל. רופאים רבים ממליצים לעבור לשימוש בקרני הלייזר, והתופעה הופכת מיום ליום לשכיחה בקרב הרופאים המטפלים. למרבה ההפתעה, מחיר השתלת שיניים באמצעות לייזר אינו גבוה במיוחד. השימוש בלייזר לא אמור לייקר משמעותית את עלות הטיפול – אך הוא אמור להבטיח טיפול טוב יותר, ותוצאות טובות הרבה יותר. שווה לנסות!

מיכל

מיכל

בעקבות הטיפולים האישיים שאני עברתי צברתי המון מידע והרגשתי שיהיה לי נכון לחלוק אותו כאן. בנוסף, אני אצרף מידע על מקרים אמיתיים ועל איך לבחור את הרופא הנכון ביותר עבורכם.

תודה שאתם כאן! מוזמנים ליצור קשר.

לייעוץ עם רופא מומחה

מיכל

מיכל

בעקבות הטיפולים האישיים שאני עברתי צברתי המון מידע והרגשתי שיהיה לי נכון לחלוק אותו כאן. בנוסף, אני אצרף מידע על מקרים אמיתיים ועל איך לבחור את הרופא הנכון ביותר עבורכם.

תודה שאתם כאן! מוזמנים ליצור קשר.

תודה:)

נחזור אליכם בהקדם להמשך טיפול

צוות Dentist-il

השאירו פרטים
ואדאג שרופא מומחה יחזור אליכם לייעוץ בהקדם >

לא כדאי לפספס ייעוץ בחינם

דילוג לתוכן