יישור שיניים ללא גשר

יישור שיניים ללא גשר

תוכן עניינים

יישור שיניים ללא גשר מתייחס למקרים בהם שיני המטופל ומצב הלסתות והפה במצב יחסית קל ויש לו האפשרות לבחור באלטרנטיבות ליישור שיניים שאינן נראות,
כלומר כל האופציות שהן לא השיטה המסורתית שכולנו מכירים. קוביות גשר.

על אף שרבים מאיתנו מייחסים חשיבות נראותית בלבד לשיניים ישרות, לא כך הדבר. מעבר ליכולתן לייצר מראה אסתטי, לשיניים ישרות קיימות גם השפעות בריאותיות.
שיניים שאינן ישרות, עשויות לגרום למחלות חניכיים, נשימה לא תקינה ועוד. הדרך הידועה ביותר לעשות יישור שיניים היא באמצעות גשר, או כל התקן המפעיל לחץ על הלסתות וכך דואג ליישרן בתום התהליך.

אך האם ישנן שיטות ליישר את השיניים גם ללא גשר? בואו נבדוק. 

יישור שיניים – השיטה הקלאסית

בימינו, קיימות מספר שיטות נפוצות ומוכרות ליישור שיניים. המוכרת ביותר היא השיטה הקלאסית – יישור שיניים באמצעות גשר. הגשר בנוי מרכיבים עשויי מתכת, מה שמוזיל משמעותית את עלות הטיפול, ביחס לשיטות האחרות. הגשר הופך לשיטה פחות מבוקשת מיום ליום. זאת, בעיקר בשל המראה הבולט של הגשר עצמו על שיני המטופל ובשל הזמן הממושך אשר נדרש לטובת סיום הטיפול.

 

יישור שיניים - השיטה הקלאסית

 

יישור שיניים ללא גשר

נכון להיום, שנת 2022, בזכות מחקרים וטכנולוגיות מתקדמות – התקדמה משמעותית רפואת השיניים בכלל ותחום יישור השיניים בפרט. כיום, רפואת השיניים יודעת להציע שיטות רבות ליישור שיניים ללא גשר. הראשית שבהן היא שיטת האינויזליין – שיטה המתאפיינת בקשתות שקופות. שיטה נוספת היא השיטה הלינגואלית – שיטה בה ההתקן הוא פנימי. בנוסף לשתי אלו, ניתן גם לבצע יישור שיניים ללא גשר באמצעות סמכים שקופים או סמכים מחרסינה. על מנת להבין לעומק את המשמעויות של כל שיטה, בואו נתייחס לכל אחת מהן בנפרד. 

יישור שיניים ללא גשר – שיטת אינויזליין  (קשתיות שקופות)

האינויזליין היא שיטה ליישור שיניים ללא גשר, באמצעות קשתות שקופות המסייעות ליישור השיניים. זוהי דרך מהפכנית אשר נבחנה לאורך השנים והתגלתה כמוצלחת במיוחד. החומר ממנו עשויות אותן קשתות הן מעין פולימר רפואי בצבע שקוף. המראה השקוף גורם לתחושה אסתטית, ובמקרים רבים כלל לא ניתן להבחין כי המטופל נמצא בתהליך ליישור שיניים. השיטה הזו נפוצה מאוד בקרב אנשים מבוגרים, אך לא רק. 

האינויזליין הומצא בארה״ב בשלהי שנות ה-90. השיטה מתאפיינת בטכנולוגיה החדשנית באמצעותה ניתן ליצור הדמיית תלת מימד של שיני המטופל כמו גם של תנועות השיניים במהלך הטיפול. הטיפול כולו עושה שימוש בטכנולוגיה דיגיטלית. דוגמא טובה לכך היא העובדה כי הרופא המטפל יכול להראות למטופל את התוצאה הסופית של השיניים בתום תקופת הטיפול.

 

יישור שיניים ללא גשר - שיטת אינויזליין

 

האינויזליין דומה יחסית לזמן טיפול בשיטה הקלאסית, בין שנה לשנתיים ברוב המקרים. את הקשתיות יש להרכיב לכל אורך היום ולהסירן בזמן האוכל או בזמן הצחצוח בלבד.
האינויזליין מתוכנן על ידי מחשב בצורה כזו שהוא משפיע על כל שן ושן בנפרד, בהתאם לצורך. עובדה זו, הופכת את האינויזליין לטיפול יעיל וממוקד יותר, ובמקרים לא מעטים גם קצר יותר. 

האינויזליין הינו כמעט בלתי נראה. הוא נשלף בקלות, וניתן לשמור באמצעותו על היגיינת פה טובה יותר.
הוא נוח יחסית לשיטות האחרות ובעל יכולת לטפל בשיניים בצורה ממוקדת ונפרדת על מנת להשיג תוצאה סופית אופטימלית. עם זאת, הוא אינו מתאים לכל סוגי המקרים ולכן יש להתייעץ עם מומחה טרם בחירת הטיפול. 

יישור שיניים ללא גשר – שיטת הסמכים – סמכים שקופים או סמכי חרסינה

היתרון המרכזי בשיטה זו הוא הזמן הקצר שהטיפול דורש. ההבדל בין סמכי החרסינה לבין הסמכים השקופים הוא בעיקר האסתטיקה; הסמכים עשויי חרסינה נחשבים לאמינים ואסתטיים יותר.
הם שומרים על צבען לכל אורך הטיפול, וכך, משתלבים בצורה טובה עם השיניים. 

הסמכים השקופים כמעט ואינם בולטים לעין בזמן הדיבור, החיוך, האכילה וכו׳. הם מורכבים על חיצון השן, ומאופיינים בעיקר בהיותם נוחים, לא כואבים וכאלה המביאים לתוצאה מהירה יחסית.
לפני הטיפול מנקים היטב את השיניים ודואגים לייבשן. לאחר מכן מורחים חומר ייעודי על השיניים וחומר הדבקה על הסמכים וכך מדביקים אותם על פני השיניים.
לבסוף, מעבירים פס עשוי מתכת בין הסמכים וכך מקבעים אותו לשיניים. בשל היותה של שיטת הסמכים חיצונית, יש להתייעץ עם שיננית על אופן הצחצוח המומלץ.  

 

סמכים שקופים או סמכי חרסינה

השיטה הלינגואלית – יישור שיניים פנימי 

שיטת יישור השיניים הפנימי מאפשרת למטופל להרגיש, מבחינה נראותית לפחות, כאילו הוא כלל ללא גשר. זאת, משום שהקוביות מודבקות על החלק הפנימי של השיניים ואינן חשופות כלפי חוץ.
באמצעות כך, יכול המטופל לחייך או לדבר מבלי שניתן יהיה להבחין בגשר. 

השיטה הלינגואלית הומצאה אי שם בשנות השמונים. בשנים האחרונות טכניקת הטיפול בשיטה זו השתפרה משמעותית. לכן, התוצאות אותן היא משיגה טובות הרבה יותר מבעבר.

היתרון של שיטה זו, כפי שבוודאי הבנתם, הוא שהיא שומרת על המראה הטבעי בזמן שהיא מטפלת ביישור שיניים. כך, זוכה המטופל ביישור שיניים ללא גשר.
החסרון המרכזי של שיטה זו, הוא העובדה שישנם אי אלו גירויים בלשון ובחלל הפה. לעיתים גם נתקלים מטופלים בהפרעות קלות בדיבור.

עם זאת, בעיות אלו נפתרות מעצמן, בדרך כלל תוך ימים ספורים. השיטה הלינגואלית דורשת דיוק רב ומיומנות גבוהה. לכן, המחיר שלה גבוה יחסית לשאר הטיפולים הקונבנציונאליים

לסיכום

כפי שפירטתי במאמר זה, ניתן לראות כי ישנן היום לא מעט שיטות לבצע יישור שיניים ללא גשר. כמובן שיישור השיניים דורש סוג של התקן שיסדיר את תצורת השיניים. השיפור המשמעותי בתחום נובע בעיקר מהאפשרויות ״להצניע״ את אותו התקן. אחד הגורמים המרכזיים בגינם אנחנו נמנעים מלגשת לתהליך של יישור שיניים הוא המראה הפחות אטרקטיבי שהתהליך מביא עמו עד אשר הוא נגמר. באמצעות שיטות אלו, תוכלו כעת לבצע יישור שיניים ולזכות בחיוך יפה ובריא – בדיוק כמו שמגיע לכם!

מיכל

מיכל

בעקבות הטיפולים האישיים שאני עברתי צברתי המון מידע והרגשתי שיהיה לי נכון לחלוק אותו כאן. בנוסף, אני אצרף מידע על מקרים אמיתיים ועל איך לבחור את הרופא הנכון ביותר עבורכם.

תודה שאתם כאן! מוזמנים ליצור קשר.

לייעוץ עם רופא מומחה

מיכל

מיכל

בעקבות הטיפולים האישיים שאני עברתי צברתי המון מידע והרגשתי שיהיה לי נכון לחלוק אותו כאן. בנוסף, אני אצרף מידע על מקרים אמיתיים ועל איך לבחור את הרופא הנכון ביותר עבורכם.

תודה שאתם כאן! מוזמנים ליצור קשר.

תודה:)

נחזור אליכם בהקדם להמשך טיפול

צוות Dentist-il

השאירו פרטים
ואדאג שרופא מומחה יחזור אליכם לייעוץ בהקדם >

לא כדאי לפספס ייעוץ בחינם

דילוג לתוכן