הלבנת שיניים עם סודה לשתייה

הלבנת שיניים עם סודה לשתייה

תוכן עניינים

 כולנו מכירים את זה, עם הגיל ועם הזמן, השיניים שלנו משנות צבע. נכון, הן לא צהובות ממש, אבל הן גם לא לבנות כמו שהיו בעבר. גם כולנו יודעים בדיוק את הסיבות. אנחנו אוהבים קפה, אוהבים יין אדום טוב בערב, וגם חוטאים די הרבה עם חטיפים שיש בהם צבעי מאכל. למזלנו, ישנן כיום מספר דרכים להחזיר את השיניים שלנו להיות בצבע שנרגיש נוח איתו. לא כולנו רוצים שיניים לבנות בוהקות, אבל זה לגמרי יהיה נחמד אם השיניים שלנו יראו לבנות יותר ופחות "מלוכלכות". לפני שאנחנו רצים לרופאי השיניים, כדאי שנכיר כמה שיטות ביתיות שיכולות להועיל בחלק מהמקרים. בעיקר במקרים קלים.  אחת השיטות שהכי סיקרנו אותי כשהתחלתי להתעניין בנושא היא הלבנת שיניים עם סודה לשתייה.

כדי שתבינו יותר טוב מה זה אומר בכלל, אספתי עבורכם כמה מהיתרונות של שיטה זו ונדבר על איך זה עבד בכלל ואיך עושים את זה. חשוב לומר, שאני לא רופאת שיניים ולכן כל מה שנכתב פה הוא מניסיון אישי ומחקר אישי. לצערי אני עדיין לא מחליפה את דעתו של רופא שיניים מקצועי ותמיד מומלץ להתייעץ עם אחד כזה לפני.

שיניים לבנות ונקיות יכולות לגמרי להשפיע על הביטחון העצמי שלנו, וכמובן, לגרום לחיוך שלנו להיות הרבה יותר יפה. הלבנת שיניים הפכה לאחרונה להתהליך שכולם מתעניינים בו. בעיקר בגלל כל המידע שיש עליו והטכנולוגיות החדשות שגרמו לכל הנעיין להיות פשוט מאד. משיחות עם מכרים וחברים, הבנתי שדווקא יש סקרנות די גדולה לגביי שיטות ביתיות. אז, כאן נדבר על שיטה אחת ספציפית: סודה לשתייה. 

שינוי צבע השיניים

לפני שמתעמקים בתהליך הלבנת השיניים, חשוב להבין בכלל איך נוצרים כתמים על השיניים ואיך השיניים שלנו משנות את צבען. כתמים המופיעים על השכבה החיצונית של השן נגרמים בדרך כלל מצריכת מזונות ומשקאות מסוימים כמו קפה, תה או יין אדום. כתמים פנימיים, לעומת זאת, מתפתחים בתוך מבנה השן ויכולים להיות תוצאה של גורמים כמו הזדקנות, טראומה או חשיפה מוגזמת לפלואוריד. כמובן שבמקרים מורכבים, ולרוב נדע להבדיל בין סוגי המקרים, כדאי להתייעץ עם רופא מומחה לפני שמנסים שיטות ביתיות. לדוגמא אם עברנו פגיעה בחלל הפה, תאונה וכו'.

היתרונות של הלבנת שיניים

הלבנת שיניים מציעה יתרונות נוספים מעבר לאסתטיקה בלבד. שיניים לבנות בראש ובראשונה גורמות לנו להרגיש יותר טוב עם עצמנו ועם החיוך שלנו.  בנוסף, הלבנה עוזרת להסיר כתמים עקשניים ולהקטין את ההשפעות של הזדקנות ושינוי צבע טבעי שקורה עם הזמן.

סודה לשתייה

סודה לשתייה, או סודיום ביקרבונט, היא מוצר שנמצא כמעט בכל בית. סודה לשתייה ידועעה בתכונות הניקוי שלה. כשמדובר בהלבנת שיניים, סודה לשתייה פועלת על ידי הסרה עדינה של כתמים כל פני השן ובכך גורמת להבהרת השיניים. סודה לשתייה עוזרת "לקרצף" את הפלאק והכתמים, ובעצם חושפת את הצבע הטבעי של השיניים שלך.

כיצד סודה לשתייה מלבינה שיניים?

התכונה הבסיסית של סודה לשתייה הופכת אותה ליעילה בנטרול חומצות התורמות לשינוי צבע השיניים. בנוסף, יש לה תכונה של שחיקה עדינה המסייעת להסיר כתמים משטח השן. תכונות אלו זו של סודה לשתייה מאפשרת להלבין ביעילות שיניים לאורך זמן. חשוב להבין ששימוש בסודה לשתייה הוא לא חד פעמי. צריך להתמיד איתו לאורך זמן. ( אחת לשבוע למשך חודש\התייעצו עם הרופא שלכם על התדירות הנכונה לכם).

 

הלבנת שיניים עם סודה לשתייה


הלבנת שיניים עם סודה לשתייה – שימוש נכון

למרות שבדרך כלל סודה לשתייה בטוחה לשימוש להלבנת שיניים, חשוב לשמור על זהירות כדי להגן על בריאות הפה שלך. הדבר הכי חשוב שיש לזכור הוא שכדאי להימנע משימוש מופרז בסודה לשתייה. היא עלולה לשחוק את אמייל השן, להוביל לרגישות בשיניים ולבעיות שיניים אחרות. אני לדוגמא משתמשת בסודה לשתייה אחת לשבוע למשך 3 דקות. אני מקרצפת את פני השיניים ע מברשת השיניים שלי יחד עם סודה לשתייה. שוב, חשוב לומר שזו היא המלצה בלבד וזה המקרה הספציפי שלי. מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים שלך לפני שילוב סודה לשתייה כחלק מהתליך הלבנה.

הלבנת שיניים עם סודה לשתייה – DIY

משחת סודה לשתייה

כדי ליצור "משחת סודה לשתייה", ערבבו כמות קטנה של סודה לשתייה עם מים עד שנוצר נוזל יחסית סמיך. דומה למשחה בעצם. מרחו את המשחה על מברשת השיניים שלכם וצחצחו בעדינות את השיניים בתנועות סיבוביות למשך שתיים/שלוש דקות. לשטוף היטב ולחזור על תהליך זה פעם בשבוע.

סודה לשתייה ומיץ לימון

מיץ לימון ידוע בתכונות ההלבנה שלו, מה שהופך אותו לבן זוג מושלם לסודה לשתייה.

ערבבו כפית סודה לשתייה עם כמה טיפות מיץ לימון ליצירת נוזל סמיך כמו משחה. צחצחו את השיניים במשחה זו למשך דקה עד שתיים, ולאחר מכן שטפו היטב. עם זאת, בשל האופי החומצי של מיץ הלימון, הגבילו את התדירות של שימוש בשיטה זו כדי להימנע מפגיעה באמייל השן שלך. 

סודה לשתייה ומי חמצן

שימוש במי חמצן נפוץ במוצרי הלבנת שיניים בשל תכונות החמצון שלו. מערבבים כפית אחת של סודה לשתייה עם כמה טיפות מי חמצן ליצירת משחה. צחצחו את השיניים בעדינות עם תערובת זו, והשתדלו להימנע כמה שיותר ממגע עם החניכייים. יש לשטוף היטב ולהיזהר לא לבלוע את המשחה. אני אהיה כנה ואגיד שנאי פחות אוהבת את השיטה הזו, אך אני כאן כדי להעניק לכם מידע וזו אכן שיטה שחלק מהאנשים משתמשים בה.

 

הלבנת שיניים עם סודה לשתייה


הלבנת שיניים מקצועית

הלבנת שיניים אצל רופא שיניים

הליכי הלבנת שיניים בקליניקות מבוצעים על ידי רופאי שיניים. שיטה זו כוללת שימוש בחומר הלבנה, המכיל בדרך כלל מי חמצן, ישירות על השיניים. הטיפול נמצא במעקב רפואי, והתוצאות נראות לעין באופן מיידי לרוב, מה שהופך את האופציה הזו לבחירה פופולרית עבור אלה המחפשים תוצאות מהירו.

ערכות הלבנת שיניים ביתיות

ערכות הלבנת שיניים ביתיות מספקות דרך נוחה להלבין את השיניים בבית ובאופן עצמאי. ערכות אלה כוללות בדרך כלל פלטות וג'ל הלבנה עם ריכוז נמוך יותר של מי חמצן. הג'ל נמרח על הפלטה, אשר נלבשת לאחר מכן למשך זמן מסוים בכל יום. בעוד שהתוצאות עשויות להימשך זמן רב יותר להשגה בהשוואה להליכים אצל רופא שיניים מקצועי, ערכות ביתיות יכולות להיות פתרון נהדר במקרים קלים.

איך לשמור על הלבנת השיניים?

כן כן, כמו כל דבר בחיים, גם פה התמדה היא שם המשחק, וחשוב לשמור על התוצאות. פעולות של היגיינת פה רגילות, כמו צחצוח פעמיים ביום, שימוש בחוט דנטלי ושימוש במי פה יכולים לעזור במניעת היווצרות כתמים חדשים. בנוסף, הגבלת הצריכה של חומרים מכתימים כמו קפה, תה או טבק יכולה לתרום להלבנה להישמר לאורך זמן רב יותר.

לסיכום, הלבנת שיניים עם סודה לשתייה היא שיטה נגישה וקלה. גם אם תבחרו לעשות את זה בעצמכם, וגם אם תבחרו לעשות הלבנת שיניים עם ערכה ביתית, חשוב להתייעץ עם רופא השיניים שלך בעת הצורך. במקרים קלים, הלבנה בעזרת סודה לשתייה נמצאה כיעילה מאד והיא פתרון ביתי נהדר לכתמים קלים על השיניים. חשוב להתמיד וכמובן לא להפריז בשימוש.

מקווה שהחכמתם, ואני פה לכל שאלה!

מיכל

מיכל

בעקבות הטיפולים האישיים שאני עברתי צברתי המון מידע והרגשתי שיהיה לי נכון לחלוק אותו כאן. בנוסף, אני אצרף מידע על מקרים אמיתיים ועל איך לבחור את הרופא הנכון ביותר עבורכם.

תודה שאתם כאן! מוזמנים ליצור קשר.

לייעוץ עם רופא מומחה

מיכל

מיכל

בעקבות הטיפולים האישיים שאני עברתי צברתי המון מידע והרגשתי שיהיה לי נכון לחלוק אותו כאן. בנוסף, אני אצרף מידע על מקרים אמיתיים ועל איך לבחור את הרופא הנכון ביותר עבורכם.

תודה שאתם כאן! מוזמנים ליצור קשר.

תודה:)

נחזור אליכם בהקדם להמשך טיפול

צוות Dentist-il

השאירו פרטים
ואדאג שרופא מומחה יחזור אליכם לייעוץ בהקדם >

לא כדאי לפספס ייעוץ בחינם

דילוג לתוכן