יישור שיניים

יישור שיניים

תוכן עניינים

שיניים ישרות יכול לעשות הבדל עצום לא רק במראה שלנו אלא גם לרמת הביטחון העצמי שלנו. כאשר אני החלטתי לעבור תהליך כזה, המצב שלי היה לא כל כך טוב. הגנטיקה שלי לא הייתה במיטבה, וזכיתי בשיניים עקומות במיוחד כבר מגיל צעיר. השינוי היה מהיר מאד. פתאום לא התביישתי לחייך ולא הרגשתי צורך להסתיר את הפה שלי כל פעם שרציתי לצחוק. עם ההתקדמות הטכנולוגיה בתחום האורתודנטיה, יש כיום אפשרויות רבות ליישור שיניים, יותר מאי פעם. בין אם אתה בוחר בקוביות המוכרות ליישור שיניים ובין אם אתה מעדיף אלטרנטיבה של יישור שיניים בלתי נראה, ישנן דרכים רבות ואפשרויות נרחבות להשיג חיוך לא פחות ממושלם! השקעה בחיוך שלכם היא אחת ההשקעות וההחלטות הטובות ביותר שקיבלתם.

מה גורם להתעקמות של השיניים?

גנטיקה

הגנטיקה שלנו לוקחת תפקיד מרכזי ורחב בכל הקשור לאופן בו השיניים שלו גודלות וצומחות. כמו כן, היא אחראית גם על הגודל, הצורה ומבנה הלסתות שלנו. סביר להניח שנתקלתם כבר במשפחות שרוב בני המשפחה עברו יישור שיניים. גנים זה לא מים!

היגיינת פה לקויה 

היגיינת פה היא דבר חשוב ביותר. טיפול לקוי יכול להיות ויתור על צחצוח שיניים לעיתים תכופות, חוסר שימוש בחוט דנטלי ועוד. היגיינת פה לקויה יכולה לגרום להתעקמות של השיניים.

הרגלים רעים

תמיד כאשר ילדים מוצצים אצבע אנחנו באופן כמעט טבעי אומרים להם שזה לא בריא ושיפסיקו. אבל למה בעצם? מציצת אצבע או אגודל יכולה לגרום, במיוחד אצל ילדים, לתזוזה של השיניים ולהתקבעות בצורה של המציצה עצמה. בנוסף, יש אנשים שדוחפים עם הלשון את השיניים מתוך הרגל, לא תמיד רציונלי. גם תופעה זו יכולה לגרום לתזוזה של השיניים ולהתעקמות.

סיבות נוספות להתעקמות יכולות להיות פציעה בפה או בלסת, תאונות, או אפילו ויתור על יישור שיניים עקב מצבים רפואיים מסוימים.

מהן אפשרויות הטיפול ליישור שיניים?

אפשרויות הטיפול משתנות בהתאם לחומרת מצב הפה והלסת. קוביות המתכת המקובעות לצורך יישור הן האופציה המוכרת ביותר כיום והיא בדרך כלל מומלצת למקרים חמורים יותר וניתן להשתמש בהם לתיקון שיניים עקומות, צפופות או בולטות במיוחד. קיימת אופציה נוספת הנועדה לבצע תהליך של יישור שיניים שלא רואים (Invisalign ). ניתן כיום לעבור יישור שיניים על ידי קוביות שקופות או קוביות פנימיות המודבקות בצד האחורי של השיניים. אופציות אלו, יכולות להתאים יותר למקרים קלים יותר ולענות על הצורך האסתטי. אני זוכרת שבתור נערה, תמיד רציתי שתהיה לי האופציה ליישור שיניים שקוף אך לצערי זו לא הייתה אופציה עבורי. אם המצב שלכם מאפשר זאת, יישור שיינים שקוף יכול להיות אופציה נהדרת במיוחד עבור ילדים ובני נוער.

מהי השיטה המומלצת ביותר ליישור שיניים?

השיטה המומלצת ביותר תלויה בחומרת הבעיה האורתודונטית. במקרים קלים, הבלתי נראה הוא אופציה מצויינת. זו אופציה שמאפשרת לעבור תהליך רפואי בלי שיותר מידי ישימו לב והתוצאות הן זהות, כך שזה מושלם עבור השגת התוצאות האסתטיות הרצויות. לבעיות חמורות יותר, ייתכן שיהיה צורך בקוביות מתכת רגילות ובשיטה המסורתית. 

האם יש ניתוח ליישור שיניים?

ניתוח כזה במובן הקלאסי של הביטוי עדיין לא קיים. אך במקרים מסויימים, יש צורך בניתוח מקדים כדי להגיע לתוצאות הרצויות ולשיניים ישרות. בדרך כל הניתוח מתמקד בלסתות עצמן וכולל יישור של עצמות הלסת כדי לסייע בתהליך היישור. על כל מקרה, האורתודנט שאיתו תתיעצו ימליץ לכם על התהליך המומלץ ביותר עבורכם.

זה טבעי לחשוש ולהתבלט בכל מה שקשור להתחלת תהליכים לבריאות ואסתטיקת הפה. אבל התוצאה הסופית בהחלט שווה את זה! זה יכול לשנות את החיים, ממש ככה! רוב האנשים הסובלים מבעיה של שיניים עקומות מעידים שהם סובלים מחוסר ביטחון, במיוחד בסיטואציות חברתיות בעקבות כך.  אני כל כך שמחה שהחלטתי להשקיע בחיוך שלי וממליצה בחום לבדוק את האפשרויות שקיימות כיום. זה ממש פשוט, תתיעצו עם מומחה ותתחילו לחייך בביטחון.

 

לייעוץ עם רופא מומחה

תמונת מחבר

אחרי עשרות טיפולי שיניים מורכבים ותהליך ארוך ליישור שיניים החלטתי שאני מקימה מגזין ע כל המידע הדרוש כדי לבחור את הרופא הנכון ואת הטיפול המתאים ביותר עבורנו.